بهترین رمان های کودک

معرفی بهترین رمان‌های کودک

اهمیت خواندن رمان برای کودک

از مهمترین نکاتی که خواندن رمان برای کودکان ایجاد می کند حس همزاد پنداری با شخصیت اصلی داستان می‌باشد.آنها چیزهای زیادی از شخصیت کارکتر مورد علاقه‌ی خود می‌آموزند اکثر داستان‌ها ارزش‌ها و اخلاقیات را آموزش می‌دهند؛ و کودکان هنگام گوش دادن به داستان‌ها و یا خواندنشان ارزش های اخلاقی زیادی را می‌آموزند.

لیستی از بهترین رمان‌های کودکان

در این مقاله تعدادی از بهترین رمان های کودک جهت آشنایی علاقه مندان معرفی شده است. برای مشاهده و خرید رمان‌های کودک می‌توانید به سایت فروشگاه کتابانه مراجعه بفرمایید.


کتاب دری
مجموعه کتاب دری

مجموعه کتاب دری یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است.”دری” دختر کوچولو شش ساله ایست که به شدت خیال پرداز است و همیشه با دوستان خیالیش حرف می زند. هر جلد از کتاب های دری، بچه ها با او همراه می شوند و می آموزند که چه رفتارهایی زشت و زننده است و باعث آزار و اذیت اطرافیانشان می شود.


شاهزاده سیاه پوش
مجموعه کتاب شاهزاده سیاه پوش

مجموعه کتاب شاهزاده سیاه پوش یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. داستان راجع به شاهزاده ای است که برای نجات بزهای دوست صمیمی اش که یک چوپان است چهره عوض می کند و با یک شنل سیاه به جنگ با دزدان می رود.


خرید کتاب خاطرات یک بچه چلمن
مجموعه کتاب خاطرات یک بچه چلمن

کتاب‌های خاطرات یک بچه چلمن یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط انتشارات حوض نقره به چاپ رسیده است. کتاب خاطرات یک چلمن، روایتی است از دفترچه خاطرات نوجوانی بازیگوش، جسور و خلاق، با نام «گریگوری هفلی»، معروف به «گرِگ» که در آن، به شرح اتفاقات خانه و مدرسه گرگ و دوستانش به زبان طنز پرداخته است.


کتاب ماکاموشی
مجموعه کتاب ماکاموشی

مجموعه کتاب ماکاموشی یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است.کتاب های ماکاموشی یک نسخه تخیلی از یک دنیای خیالی تحت سلطه موش‌های صحرایی است که بر شخصیت جرونیمو استیلتون، موشی در شهر نیو موش‌، پایتخت جزیره موش‌ها، تمرکز دارد.جرونیمو استیلتون به‌عنوان سردبیر و ناشر برای روزنامه رودنتز گازت، معروف‌ترین روزنامه جزیره موش کار می‌کند. اتفاقاتی که برای جرونیمو رخ می‌دهد داستان هر یک از جلد‌های این مجموعه را شکل می‌دهد.


کتاب کارآگاه سیتو
کتاب پرونده‌های کارآگاه سیتو

مجموعه کتاب پرونده‌های کاراگاه سیتو یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است.این کتاب داستان پرونده های عجیب و مرموز و خیلی سخت پلیسی را تعریف می کند. در کلانتری مرکزی شهر بخشی است که به این پرونده ها رسیدگی می شود و کارآگاه سیتو در این بخش کار می کند. همه او را یکی از بهترین کارآگاهان دنیا میدانند.


کتاب داروی شگفت انگیز جورج
کتاب داروی شگفت انگیز جورج

کتاب داروی شگفت انگیز جورج یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. داستان در مورد پسری به نام جورج است که با مادربزرگ بداخلاق و بدجنسش زندگی می‌کند. جورج که از دست غر زدن‌های مادربزرگ خسته شده دارویی جادویی می‌سازد تا به وسیله‌ی آن اخلاق مادربزرگش را بهتر کند ولی دارو اتفاق باور نکردنی و عجیبی را رقم می‌زند.


کتاب آدم کوچولوها
کتاب آدم کوچولوها

کتاب آدم کوچولوها اثر رولد دال یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. داستان در مورد پسرکی به نام بیلی است که دلش می‌خواهد به جنگل گناه برود. جنگلی که بزرگترها نیز از رفتن به آنجا می‌ترسند چون این جنگل مملو از غول‌های یک چشم و خون‌آشام هاست. کسی اجازه ندارد قدم به جنگل گناه بگذارد.


کتاب جودی دمدمی و استینک
کتاب جودی دمدمی و استینک

مجموعه کتاب جودی دمدمی و استینک یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. این کتاب داستان زندگی پر از هیجان و شیطنت های ” استینک ” پسر خانواده ی ” دمدمی ” را تعریف می کند. استینک پسری بامزه و پر جنب و جوشی است که همیشه دوست دارد خواهرش جودی را اذیت کند و همیشه کار های هیجان انگیز را همراه او تجربه کند.


خرید کتاب تمساح غول پیکر
کتاب تمساح غول پیکر

کتاب تمساح غول پیکر یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. ماجرای این کتاب در مورد تمساح بزرگی است که از خوردن بچه‌ها لذت می‌برد. او فکر می‌کند که خیلی زیرک و باهوش است و همیشه نقشه می‌کشد تا بچه2ها را گول بزند و به سمت خود بکشد غافل از اینکه حیوانات جنگل از او باهوش ترند و نقشه های او همیشه نقش بر آب می‌شود. این داستان از نظر رولد دال نویسنده‌‌ی این اثر جزء بهترین آثار اوست.


کتاب چهار سابقه دار
مجموعه کتاب چهار سابقه‌دار

کتاب‌های چهار سابقه‌دار اثر آرون بلیبی از نشر هوپا یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر هوپا به چاپ رسیده است. داستان های این مجموعه در مورد یک گروه از حیوانات است که قصد دارند از گذشته و سابقه‌ی تاریک و تباه خود عبور کنند. به عبارت دیگر تصمیم جدی‌ای دارند که اصلاح شده و در مسیر کارهای خوب قدم بردارند. 


کتاب آ مثل آمبر
مجموعه کتاب آ مثل آمبر

کتاب آ مثل آمبر یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. شخصیت اصلی قصه، “آمبر براون” نام دارد. او دختری کوچک و وقت‌شناس است که همراه با مادر و پدرش در “نیوجرسی” زندگی می‌کند. آمبر به عنوان راوی، به شرح زندگی و افکار کودکانه‌ی خود می‌پردازد و خاطرات پرماجرایش را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد.


کتاب من کدومم
مجموعه کتاب من کدومم

کتاب‌های من کدومم یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این کتاب، دفترچه خاطرات رنگارنگ و زیبای ” کوکو ” است که یک گربه ی پشمالوی کوچک هم دارد و نوشتن این دفترچه را فقط به خاطر او شروع کرده است. این دفترچه را بابا و مامان کوکو به او داده اند و او دلش می خواهد همه ی اتفاقات جالب و دوست داشتی و حتی چیز هایی که دوستشان ندارند را توی آن بنویسد و برای ما تعریف کند.


کتاب سرکار هاپو
مجموعه کتاب سرکار هاپو

کتاب‌های سرکار هاپو یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است. کتاب های سرکار هاپو یک مجموعه‌ رمان کمیک گرافیکی برای کودکان است که در سال ۲۰۱۶ توسط داو پیلکی منتشر شد. این مجموعه در مورد پلیسی با بدن انسان و سر سگ است که با کمک دوستانش از شهری که در آن زندگی می‌کند، محافظت می‌کند.


خرید کتاب جونی بی جونز
مجموعه کتاب جونی بی جونز

کتاب جونی بی جونز یکی از بهترین رمان‌های کود می باشد که توسط انتشارات افق به چاپ رسیده است . شخصیت اصلی قصه، “جونی بی جونز” نام دارد. او دختری کوچک و شش ساله است که همیشه کارهای شیطنت‌آمیزی انجام می‌دهد. جونی‌ بی‌ جونز، راوی کتاب نیز هست و مخاطب داستان‌ها را از زبان این دختر می‌خواند؛ داستان‌هایی جذاب که بخشی از زندگی او را تشریح می‌کند.


خرید کتاب کاپیتان زیر شلواری
مجموعه کتاب کاپیتان زیر شلواری

کتاب‌های کاپیتان زیر شلواری یکی از بهترین رمان‌های کودک می باشد که توسط انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است. کاپیتان زیر شلواری، یک مجموعه رمان مصور کودکانه می‌باشد و حول محور شیطنت‌های کودکانه‌ی دو دانش‌آموز کلاس چهارمی بازیگوش و خلاق به نام‌های جورج بیرد و هارولد هاچینز می‌چرخد که در اوهایو زندگی می‌کنند و در خانه‌ی درختی خود به خلق داستان‌های کمیک مشغولند.


خرید کتاب بیگ نیت
مجموعه کتاب بیگ نیت

مجموعه کتاب بیگ نیت یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال و سایه گستر به چاپ رسیده است. «نیت رایت»، پسری 11 ساله و بی‌پرواست که معتقد است در وجودش یک نابغه زندگی می‌کند که برای دستیابی به اهداف بزرگ آفریده شده است.کتاب‌های بیگ نیت برای کودکان و نوجوانان آموزش‌های مختلفی دارد و می‌تواند به آنها کمک کند تا در زندگی خود از بهترین‌ها باشند.


کتاب ایلیا تولد یک قهرمان
کتاب ایلیا تولد یک قهرمان

مجموعه کتاب ایلیا تولد یک قهرمان یکی از بهترین رمان‌های کودک می‌باشد داستان مجموعه ۱۵ جلدی ایلیا تولد یک قهرمان، روایتی از ماجراجویی‌های پسرکی است که امیدوارانه برای یافتن داروی مورد نیاز مادرش تلاش می‌کند اما، به صورت اتفاقی قدم در مسیری می‌گذارد که او را به سمت نجات آدم‌ها سوق می‌دهد.


اغلب رمان‌ها برای سنین 12 سال به بالا با رویکردی ماجراجویانه، درست مطابق رفتارهای این گروه سنی ظریف‌ترین نکات اخلاقی، تربیتی و اجتماعی را به کودکان می‌آموزند. بهتر است کشف حقیقت و رسیدن به دانسته‌های اخلاقی را به خود کودک سپرد که این امر با کتابخوانی دردسترس ترین کار ممکن است.(+)

مطالعه بیشتر: بهترین رمان های ترسناک نوجوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت