بهترین کتاب های طراحس الگوریتم

بهترین کتاب‌های طراحی الگوریتم‌ها

در این مقاله قصد داریم هشت مورد از بهترین کتاب های طراحی الگوریتم را معرفی و بررسی کنیم. این کتاب‌ها برای دانشگاه و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی شده‌اند، اما بعضا قابلیت خودآموزی نیز دارند و حتی به عنوان یکی از منابع مهم برای شناخت الگوریتم محسوب می‌گردند.

اهمیت کتاب طراحی الگوریتم ها

کتاب طراحی الگورتم ها از جمله مهم ترین کتاب های ارشد رشته کامپیوتر، گرایش IT است. طراحی و تحلیل الگوریتم ها در کنکور های ارشد و دکتری تمامی گرایش های کامپیوتر و IT هر ساله سوال طرح می‌شود و بالا بودن ضریب این درس از منابع تخصصی،در کسب رتبه بسیار موثر است.

فهرست بهترین کتاب‌های طراحی الگوریتم

در ادامه، لیستی از بهترین کتاب های طراحی الگوریتم، را برای شما مخاطبین وبسایت کتابانه آورده‌ایم:

طراحی الگوریتم‌ها اثر ریچارد نیپولیتان

کتاب طراحی الگوریتم‌ها اثر ریچارد نیپولیتان

طراحی الگوریتم ها با استفاده از شبه کد  ++Cبا محوریت مهندسی کامپیوتر و الگوریتم‌ها نوشته شده است. کتاب طراحی الگوریتم‌ها ریچارد نیپولیتان، به تحلیل پیچیدگی الگوریتم‌ها و پیچیدگی محاسباتی پرداخته می شود.


بهترین کتاب‌های طراحی الگوریتم‌ها
کتاب درسی طراحی الگوریتم اثر حمیدرضا مقسمی

کتاب درسی طراحی الگوریتم مقسمی شامل مثال‌ها و تمرین‌های متعددی می‌باشد و جواب کلیدی تمرین‌ها در آخر کتاب آورده شده است.

درس طراحی الگوریتم در واقع ادامه‌ی درس ساختمان داده‌ها بوده و ارتباط نزدیکی با آن دارد. بهتر است طراحی الگوریتم پس از ساختمان داده ها تدریس گردد، ولی این کتاب به گونه ای نوشته شده است که بتوان این دو درس را به صورت همزمان نیز ارائه کرد.



کتاب ارشد درس و کنکور طراحی الگوریتم حمید رضا مقسمی
کتاب ارشد درس و کنکور طراحی الگوریتم – مقسمی

کتاب “درس و کنکور طراحی الگوریتم” برمبنای سه اثر معتبر در حوزه الگوریتم نوشته شده است که عبارتند از: کتاب های نیپولیتان، هورویتز و کتاب آقای بهروز قلی زاده.

6 فصل اول کتاب از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بیشتر تست‌ها از این مباحث طرح می شود؛ شایان ذکر است که کتاب مذکور بهترین مرجع درسی برای دانشجویان رشته کامپیوتر در مقطع کارشناسی می باشد؛ چرا که مطابق با آخرین سر فصل های ارائه شده ی وزرات علوم هماهنگ است و هر مبحث را با مثال‌های کاربردی و جامع به دانشجویان آموزش می‌دهد و سپس در انتهای فصول با ارائه‌ی بیش از ۵۰۰ تست طبقه بندی شده از کنکور‌های دانشگاه‌های سراسری و هم چنین تست‌های تالیفی، یادگیری دانشجویان را به حداکثر می رساند.


کتاب ارشد و دکتری طراحی الگوریتم پوران پژوهش
کتاب ارشد و دکتری طراحی الگوریتم | پوران پژوهش

کتاب طراحی الگوریتم انتشارات پوران پژوهش، کامل‌ترین کتاب طراحی الگوریتم برای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر است. کتاب ارشد و دکتری طراحی الگوریتم انتشارات پوران پژوهش بر پایه تازه‌ترین تغییرات مرجع‌ها و تست‌های کنکور کارشناسی ارشد و دکتری، تدوین شده است.

کتاب ارشد و دکتری طراحی الگوریتم انتشارات پوران پژوهش شامل 11 فصل می‌باشد و بعضی از فصول آن مثل فصل‌های 1 تا 7 نوشته‌های بسیار کارآمد و معتبری را دربرمی‌گیرد. در انتهای شماری از فصل‌ها تمریناتی قرار داده شده است که پاسخ بعضی از آن‌ها آمده است. کتاب ارشد و دکتری طراحی الگوریتم انتشارات پوران پژوهش، تمام سرفصل‌های دروس ساختمان داده‌ها و طراحی الگوریتم را پوشش می‌دهد و جامع‌ترین منابع برای داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و همچنین برای دانشجویان رشته کامپیوتر هستند.


بهترین کتاب‌های طراحی الگوریتم‌ها
کتاب طراحی داده و الگوریتم مدرسان شریف

کتاب طراحی داده و الگوریتم مدرسان شریف از سری کتاب‌های میکروطبقه‌بندی مدرسان شریف می‌باشد، با ساختار اصلی، کتاب تغییراتی در متن و تست‌های آن داده شده است. عمده تغییرات شامل حذف تست‌های تألیفی و جایگزینی آن با تست‌های آزمون کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد.کتاب طراحی داده مدرسان شریف شامل ۵ بخش و ۱۵ فصل است. مفاهیم بیان شده با بیانی ساده و روان نگارش شده، هر مبحث را با ارائه مثال‌ و نکات تکمیل کرده است.


کتاب طراحی و تحلیل الگوریتمها قلی زاده
کتاب طراحی و تحلیل الگوریتمها اثر قلی زاده

کتاب طراحی و تحلیل الگوریتم‌ها اثر بهروز قلی‌زاده، یکی از مهمترین کتاب‌های دانشگاهی از منابع کارشناسی برای طراحی الگوریتم است.

فصل‌های کتاب عبارت انداز: تحلیل الگوریتم‌ها – استقراری ریاضی – روش‌های حریصانه – برنامه نویسی پویا – روش‌های جستجو و پیمایش – روش‌های پیسگرد – روش‌های انشعاب و تحدید.


طراحی الگوریتم ها اثر سارتاج ساهنی و آلیس هوروویتس
طراحی الگوریتم ها اثر سارتاج ساهنی و آلیس هوروویتس

طراحی الگوریتم‌ها اثر سارتاج ساهنی وآلیس هوروویتس یکی از مهمترین کتاب های دانشگاهی از منابع کارشناسی برای طراحی الگوریتم است.

فصل های کتاب عبارت انداز: ساختمان های داده اولیه – روش تقسیم و حل مسئله – روش حریصانه برنامه نویسی پویا – روش های اساسی پیمایش و جستجو – بازگشت به عقب – انشعاب و محدوده .


سخن پایانی

امیدواریم این مقاله به انتخاب بهتر، درباره کتاب های طراحی الگوریتم به شما کمک کرده باشد.همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت