بهترین کتاب آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی

بهترین کتاب آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی

اهمیت آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی

اصولاً تحقیق به منظور ارائه ی اطلاعات جدید است و پژوهش درعمل به منظور توسعه و گسترش مهارت‌ها با رویکرد جدید و حل مسئله با استفاده از کاربرد مستقیم روش‌ها و مهارت‌ها درمراکز آموزشی و یا محیط‌های واقعی و شغلی صورت می گیرد.

درس آمار و روش‌تحقیق یکی از دروس مهم و کاربردی در اکثر رشته‌های دانشگاهی است و درک مفاهیم آن برای دانشجویان علاقمند به تحقیق و پژوهش امری ضروری است؛ چرا که انجام اکثر پژوهش‌های علمی و تحلیل یافته‌های حاصل از آن‌ها، مستلزم داشتن اطلاعات در این زمینه‌ و کاربرد درست آن‌هاست. رشته‌های روانشناسی و علوم رفتاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در برنامه‌ی درسی این رشته‌ها نیز در مقاطع مختلف دانشگاهی، تدریس واحدهای مربوط به روش‌های تحقیق و آمار گنجانده شده است.

فهرستی از بهترین کتاب‌های آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی

این مقاله جهت آشنایی با بهترین کتاب‌های آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی وعلوم تربیتی ارائه شده و در آن به معرفی کاربردی کتاب‌های این حوزه، در دوره ترم دانشگاهی و آمادگی برای آزمون ارشد پرداخته شده است.

خرید کتاب روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی اثر دکتر علی دلاور

کتاب روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی – دلاور

باتوجه به اهمیت و دامنه گسترده ی مسئله پژوهش درعلوم انسانی، دکتر علی دلاور تألیف کتابی جامع که مفاهیم عام پژوهش و روش‌های تحقیق رابه شیوه ی علمی و درعین حال ساده و روان شرح می دهد، برآمدند. عمده ترین هدف کتاب “روش تحقیق در علم روان شناسی و علوم تربیتی” این است که دانشجویان بدون مراجعه به استاد، مطالب را به سادگی فرا بگیرند.


خرید کتاب روشهای تحقیق در علوم رفتاری اثر رمضان حسن زاده

کتاب روشهای تحقیق در علوم رفتاری اثر رمضان حسن زاده

کتاب “روش‌های تحقیق در علوم رفتاری” به عنوان یک کتاب درسی، با هدفِ ایجاد توانایی و مهارت در دانشجویانِ دوره‌های تحصیلی مختلف، برای انجام پژوهش‌ها و پایان نامه‌های تحصیلی به چاپ رسیده است. از ویژگی‌های برجسته این کتاب می توان به محتوای طبقه‌بندی شده آن، توالی مطالب ارائه شده، بیانی ساده و شیوا، ارائه‌ی اهداف کلی و اهداف دقیق آموزشی در ابتدای فصول، بیان خلاصه فصل و خودآزمایی در انتهای فصول و ارائه‌ی جداول و الگوریتم‌های ساده‌سازی شده اشاره کرد.


خرید کتاب روش‌های تحقیق در علوم رفتاری سرمد

کتاب روش‌های تحقیق در علوم رفتاری | سرمد

برای کسب دانش و مهارت‌های لازم در  کتاب روش تحقیق در علوم رفتاری (دکتر سرمد – دکتر بازرگان – دکتر حجاری)، دانشجو باید علاوه بر آشنا شدن با روش علمی، بر دانش و مهارت‌های مربوط به مراحل تدوین یک طرح تحقیق، نحوه‌ی اجرا و چگونگی تحلیل داده‌های حاصل از آن نیز تسلط یابد. این مراحل، به عنوان چارچوب اساسی برای عرضه‌ی مطالب در این کتاب مد نظر قرار گرفته است. ضمناً به منظور آشنایی بیشتر خواننده‌ی این کتاب با پیشرفت‌های به عمل آمده در روش‌های تحقیق و تحلیل‌های آماری مرتبط با آن، از پژوهش‌های معتبر گزارش شده در مجله‌های علمی بین المللی مثال‌هایی آورده شده است.

گفتنی است که در انتهای هر فصل سؤال‌هایی به عنوان خودآزمایی درباره‌ی دو نمونه‌ی مطالعه تدوین گردیده است که این دو نمونه مطالعه از تحقیقات منتشر شده در مجله‌های معتبر علمی بین المللی انتخاب و عرضه گردیده است.


خرید کتاب روش‌های تحقیق در علوم رفتاری اثر پاشا شریفی و نسترن شریفی

کتاب روش‌های تحقیق در علوم رفتاری – پاشا شریفی

کتاب “روش‌های تحقیق در علوم رفتاری” اثر پاشا شریفی و نسترن شریفی با استفاده از تازه‌ترین منابع موجود در زمینه‌ی روش‌های تحقیق به کمک دانشجویان رشته‌های علوم رفتاری آمده است. این کتاب منبعی جامع، با زبانی روان و منطبق با آخرین سرفصل‌های ارائه شده‌ی وزرات علوم می‌باشد.

در فصل انتهایی کتاب با طرح دو دسته سئوال دانشجویان را به چالش می‌کشاند؛ دسته ی اول سئوال‌های چند گزینه ای و دسته ی دوم سئوالات تشریحی و عملی است.


خرید کتاب احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی علی دلاور

کتاب احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی | علی دلاور

کتاب احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی علی دلاور به خوانندگانی که پایه‌ای قوی در ریاضی ندارند، کمک بسزایی در آموزش روش های اساسی آمار و کاربرد آنها دارد. به همین دلیل مبنای ریاضی فرمول‌ها کاملاً حذف گردیده و تلاش شده است تا دانشجویان با مفاهیم اساسی آمار، بدون استفاده از روش‌های پیچیده‌ی ریاضی و به کمک شیوه‌ی شهودی آشنا شوند.

در پایان هر قسمت، خودآزمایی‌هایی در نظر گرفته شده که می‌توانند برای اطمینان از درستی پاسخی که به هر یک از سؤالات می‌دهند، به پاسخ نامه‌ی موجود در پایان کتاب مراجعه کنند.


خرید کتاب روش‌های تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی بیابانگرد

کتاب روش‌های تحقیق در روان‌شناسی و علوم‌تربیتی | بیابانگرد

کتاب روش‌های تحقیق در روان‌شناسی و علوم‌تربیتی نوشته‌ی اسماعیل سعدی‌پور(بیابانگرد) سعی دارد پژوهشگران و تحقیق کننده‌گان را به یک تفکر منطقی ، اصولی و ساختاری برساند و نشان دادن کیفیت هیجان برانگیز پژوهش علمی به گونه اعم، و پژوهش در علوم رفتاری به گونه اخص است.

بنابراین تاکید آن متوجه درک اصول پژوهش و حل مسائل پژوهش علمی است، در حالی که قسمت اعظم مباحث، متمرکز بر مطالب مفهومی انتزاعی و مواد تکنیکی است، همواره ضمن ارائه مطالب مجرد تلاش شده است نشان داده شود که پژوهش یک کار جذاب و واقعا جالب است، و وقتی انسان غرق در پژوهش علمی می‌شود، قسمت اعظم افکار، انرژی، عواطف و احساسات خود را وقف آن می‌کند.


خرید کتا ارشد و دکتری آمار و روش تحقیق مدرسان شریف

کتاب ارشد و دکتری آمار و روش تحقیق – مدرسان شریف

یکی از مشکلات دانشجویان، به ویژه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، تعدد و تنوع منابع درسی آمار و روش تحقیق است. به همین منظور و در راستای کمک به دانشجویان، این کتاب از انتشارات مدرسان شریف یکی از بهترین کتاب‌های آمار و روش تحقق با توجه به آخرین تغییرات در منابع اصلی و هم چنین سؤالات کنکور چند سال اخیر، در دو بخش روش تحقیق و آمار (26 فصل) تنظیم و تألیف گردیده است: 1- روش تحقیق 2- آمار

هر فصل شامل چند درسنامه می‌باشد که در هر درسنامه جزئیات مربوط به یک یا چند مبحث وجود دارد. سؤالات آزمون‌های ارشد و دکتری همراه با پاسخ تشریحی در هر درسنامه به صورت مبحثی تحت عنوان مثال وجود دارند که سعی شده ترتیب قرار گرفتن آن‌ها از آسان به سخت باشد. هم چنین سؤالات آزمون‌های ارشد و دکتری سال گذشته با پاسخ تشریحی در انتهای کتاب گنجانده شده است. گفتنی است که مؤلف، در بیان واژه‌ها و مفاهیم تخصصی به همراه معادل انگلیسی اکثر آن ها، تلاش کرده تا حد امکان به تمامی نمادها و اصطلاحات مختلفی که در کتب مرجع ذکر شده، اشاره کند.


خرید کتاب ارشد روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی پوران پژوهش

کتاب ارشد روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی – پوران پژوهش

این مجموعه، شامل مطالب علمی کلاسیک مربوط به محتوای درس روش‌های تحقیق است که در پایان هر فصل سوال‌ها و تمرین‌های مناسب و لازم تحت عنوان خودآزمایی گنجانده شده و پاسخ آنها نیز در انتهای آن فصل مشروحا بیان شده است.  در کتاب ارشد روش‌های تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، برای خودسنجی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری سوال‌های چند گزینه‌ای مربوط به کنکور سنوات قبل و پرسش‌های تکمیلی در مورد مطالب هر فصل نیز به انضمام کلید و راه حل سوال‌ها در آخر هر فصل ارائه گردیده است.


امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا اطلاعات بیشتری در مورد بهترین کتاب‌های آمار و روش تحقیق در روان‌شناسی و علوم تربیتی کسب کنید.همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات خود هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت