بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت در کودکان

بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان

اهمیت استفاده از کتاب جهت افزایش خلاقیت کودک

یکی از موارد پراهمیت در رشد کودک کمک به پرورش خلاقیت و بروز آن می‌باشد، چرا که به کاربردن ایده‌های نو و جذاب باعث پیشرفت هر جامعه‌ای می‌شود و این مقوله باید از سنین خیلی کم مورد توجه قرار گیرد. یکی از ابزار موثر و در دسترس، برای کمک به رشد خلاقیت در کودکان استفاده از کتاب است.

لیستی از بهترین کتاب های افزایش خلاقیت مناسب کودکان

در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین کتاب هایی، پرداختیم که به کودکان کمک می‌کند تا هم سرگرم شوند وهم خلاقیتشان شکوفا شود. برای مشاهده و خرید این کتاب‌ها می توانید به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه نمایید.


این مقاله به دو بخش تقسیم شده است بخش اول مربوط به کتاب‌های مهارتی است که کودک در کنار فعالیت عملی و ساختن، خلاقیتش پرورش یافته و به مهارت می‌رسد و در بخش دوم به کتاب‌هایی پرداخته شده که با یک روند داستانی تعریف درستی از خلاقیت ارائه می دهد و کودک را از نظر ذهنی آماده‌ی ارائه‌ی خلاقیت می‌کند.

بخش اول


مجموعه اوریگامی حجمی انتشارات نخستین
مجموعه کتاب اوریگامی حجمی

کتاب‌های اوریگامی حجمی از انتشارات نخستین در 3 جلد یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت در کودکان محسوب می‌شود. این مجموعه با استفاده از کاغذ و تا آموزش می‌دهد که کودکان چگونه اشکال با حجمهای مختلف را بسازند. استفاده از این کتاب ها کمک می‌کند تا کودکان بیاموزند دست به خلاقیت بزنند و تلاش کنند تا اشکال جدید بسازند.


خرید کتاب کاردستی های کاغذی من
مجموعه کتاب کاردستی‌های کاغذی من (اوریگامی آسان)

کتاب‌های کاردستی های کاغذی من در 4 جلد یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت در کودکان می‌باشد که توسط انتشارات سایه گستر به چاپ رسیده است. این مجموعه در قالب اوریگامی در ساده‌ترین شکل ارائه شده و به شکل مرحله به مرحله آموزش ساختن حیوانات و اشیا و … را با کمک کاغذ و تا آموزش می‌دهد.


خرید کتاب جادوی اوریگامی
مجموعه کتاب جادوی اوریگامی

کتاب های جادوی اوریگامی در 2 جلد یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط نشر ذکر به چاپ رسیده است. ساختن اشکالی از طبیعت، اشیاء، حیوانات و … به کمک کاغذ و تا کردن بدست می‌آید آموزش ها مرحله به مرحله شماره‌گذاری شده و کودکان می توانند به ترتیب جلو بروند و شکل مورد نظر را بسازند.


خرید کتاب با هم بسازیم
مجموعه کتاب با هم بسازیم

کتاب‌های با هم بسازیم از انتشارات نخستین یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد. این مجموعه در 7 جلد به کودکان آموزش می‌دهد تا با کمک وسایل دور ریز مثل بطری، پلاستیک، ظروف یکبار مصرف، پارچه و … کاردستی درست کنند و از آن لذت ببرند با ساختن این وسایل آنها می‌آموزند که با کمی تغییر می‌توانند وسایل مختلفی را طراحی کنند و بسازند.


خرید کتاب سرگرمی های خلاق
کتاب سرگرمی‌های خلاق

کتاب سرگرمی‌های خلاق یکی از بتهرین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. این کتاب از چندین بخش متنوع آشپزی، انجام آزمایش های علمی، باغبانی، کاشت و مراقبت درست از گیاهان، شعبده بازی، آموزش هنر مهمان نوازی، ساخت ابزار موسیقی و کشیدن نقاشی تشکیل شده است که هر بخش جذابیت های خاص خود را دارد.


بخش دوم


کتاب خانه عروسکی من
کتاب خانه‌ی عروسکی من

کتاب خانه‌ی عروسکی من یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. داستان در مورد خترکی است که با جعبه‌ی مقوایی خانه‌ای برای عروسک‌هایش می‌سازد و با وسایل دور ریز اسباب و اثاثیه‌ی این خانه را می‌سازد.


خرید کتاب فیلسوف کوچک
مجموعه کتاب فیلسوف کوچک

کتاب فیلسوف کوچک یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط نشر افق به چاپ رسیده است. مجموعه کتاب های فیلسوف کوچک به دنبال تقویت روحیه ی پرسشگری و رشد تفکر خلاق در کودکان به کمک داستان است. کودکی که بهتر می بیند و بیشتر می پرسد، برای چالش های دنیای آینده راه حل هایی خلاقانه تر پیدا می کنند.


خرید کتاب هدیه ای برای مامان بزرگ
کتاب هدیه ای برای مامان بزرگ

کتاب هدیه‌ای برای مامان بزرگ یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط انتشارات زعفران به چاپ رسیده است. بچه ها بعد از خواندن این داستان زیبا، علاوه بر سرگرمی می آموزند که برای خوشحال کردن عزیزانشان و دادن هدیه به آن ها لازم نیست مبالغ زیادی بپردازند و تنها با استفاده از هوش و خلاقیت خود می توانند هدایای بسیار زیبایی بسازند.


خرید کتاب صدای رنگ ها
کتاب صدای رنگ‌ها

کتاب صدای رنگ‌ها یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این اثر کودکان را با زندگی “واسیلی کاندینسکی” نقاش مشهور روسی آشنا می کند. تمام گفتگوهای کتاب تخیلی و زاده ی ذهن نویسنده ی آن می باشد، اما اتفاقات آن کاملاً واقعی است. این هنرمند را ابداع کننده ی “سبک انتزاعی” در نقاشی می دانند.


کتاب سااختن فوق العاده است
کتاب ساختن فوق‌العاده است

کتاب ساختن فوق‌العاده است یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. ساختن فوق العاده است، کتابی تصویری و جذاب، درباره ی دختر بچه ای خلاق است که همیشه در حال ساختن چیزی جدید از اشیا دور ریختنی اطرافش می باشد.  اینبار هم دختر یک ایده ی شگفت انگیز دارد. او می خواهد وسیله ای بسازد تا با گربه اش سوار آن شوند و به تفریح بروند.


کتاب قصه های هارولد
مجموعه کتاب قصه‌های هارولد

کتاب‌ قصه‌های هارولد یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت بری کودکان می‌باشد که توسط انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است. هارولد پسر کوچک و دوست داشتنی است که با در دست گرفتن یک مداد شمعی بنفش و کشیدن نقاشی، رویا پردازی می کند و کودکان را با خود به سفرهایی پر از هیجان برده و آن ها را در ماجراجویی های خود همراه می کند. هارولد، نمادی از تخیل فراوان و پر از زیبایی کودکان است.


خرید کتاب آنتون و برگ
کتاب آنتون و برگ‌ها

کتاب آنتون و برگ یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت برای کودکان می‌باشد که توسط انتشارات فاطمی به چاپ رسیده است. در این کتاب داستان پسر بچه ای به نام آنتون روایت می شود. آنتون یک روز مشغول جمع کردن برگ هایی که روی زمین می شود و تمام برگ ها را با شن کش از روی زمین، یکجا جمع می کند. و به این شکل یک سرگرمی جذاب برای خود می‌سازد و در انتها نیز دوستانش با او همراه می‌شوند و یک روز شاد را می‌سازند.


خرید کتاب کفش های سیندرلا
کتاب کفش‌های سیندرلا

کتاب کفش‌های سیندرلا یکی از بهترین کتاب‌های پرورش خلاقیت در کودک می‌باشد که توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده است. این داستان در مورد دختری به نام سیندرلا است که از هر شی دور ریختنی و یا اسباب بازیهای شکسته محصول جدید، فوق‌العاده و کاربردی می‌سازد.


کتاب‌هایی که در قالب بازی و سرگرمی تالیف می‌شوند به تقویت قدرت خلاقیت، ابتکار عمل، افزایش دقت و توجه، تقویت ماهیچه ی مچ ها، هماهنگی چشم ودست و رشد مهارت های جسمی – حرکتی کودکان کمک می‌کنند.(+)

مطالعه بیشتر: بهترین کتاب‌های آموزش نقاشی به کودک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت