دانلود کتاب 504

دانلود کتاب 504 واژه کاملا ضروری انگلیسی

کتاب  504 یک منبع بسیار مفید و جامع برای یادگیری و تقویت واژگان انگلیسی است. این کتاب با هدف تقویت مکالمه و افزایش دایره لغات زبان‌آموزان تهیه و تدوین شده است.

فایل PDF کتاب 504 ،در قسمت زیر، برای شما زبان‌آموزان گرامی، قرار داده شده تا در صورت تمایل، آن را به صورت رایگان دانلود نمایید.

برای آشنایی بیشتر و کامل‌تر با کتاب 504، با کتابانه همراه باشید.

معرفی کتاب 504 واژه ضروری

 لغات موجود در این کتاب، از آن دسته واژگانی هستند که به طور مداوم و به ویژه توسط افراد تحصیلکرده در مکالمات و متون نوشتاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر این، به طور فراگیر در مطبوعات، تلویزیون و گفتگوهای بومی‌زبانان به کار می‌روند.

کتاب 504 شامل 42 درس است، هر درس 12 کلمه جدید را با ذکر سه مثال به شما آموزش می‌دهد. این ساختار آموزشی کمک می‌کند تا واژگان بهتر و ماندگارتر در ذهن شما جا بیفتند.

در پایان هر درس، تمرینات و تست‌های مختصری برای ارزیابی میزان یادگیری زبان آموزان وجود دارد. همچنین این تمرین‌ها، سبب تثبیت و استقرار مطالب در ذهن خواهند شد.

دانلود پی دی اف کتاب 504

روش های استفاده از کتاب 504

استفاده از کتاب می‌تواند بسته به نیازها، اهداف و سطح زبانی هر زبان‌آموز متفاوت باشد. در زیر به دو روش استفاده از این کتاب اشاره کرده‌ایم:

  1. برنامه‌ریزی هفتگی برای خودآموزی: این روش مناسب برای دانش‌آموزان، دانشجویان یا هر کسی است که می‌خواهد به طور مرتب و سیستماتیک واژگان انگلیسی را یاد بگیرد. می‌توانید هر هفته 12 کلمه‌ی جدید را مطالعه کنید و با تمرین‌ها و تست‌های آخر هر درس، مفاهیم جدید را تثبیت کنید. مسیر خلاقیت در این روش به روی شما باز است و می‌توانید از متدهای مختلف یادگیری زبان نظیر نمانیک، استفاده از فلش‌کارت و… استفاده کنید. ضمنا به یاد داشته باشید که به جای دیدن ترجمه‌های فارسی واژگان، از تعریف‌های انگلیسی آن‌ها برای یادگیری استفاده کنید.
  2. تدریس به عنوان معلم زبان: معلم زبان شما، می‌تواند از این کتاب به عنوان منبع اصلی یادگیری واژگان استفاده کند. مطالعه کلمات، تلفظ آن‌ها با صدای بلند و آوردن مثال هایی در جملات مختلف، در کلاس زبان، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا بهتر و موثرتر یاد بگیرند.

نکات مهمی که در حین مطالعه کتاب 504 باید به آن‌ها توجه کنید:

  • کلمات ستاره‌دار «*» نشان‌دهنده واژگانی هستند که در درس‌های قبلی آموزش داده شده‌اند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  • اگر معنی یک کلمه ستاره‌دار را فراموش کردید، به درس مربوطه برگردید و معنی آن را مرور کنید.
  • بخش «Spotlight On» برای بهتر و جذاب‌تر شدن فرایند یادگیری، ریشه کلمات را مورد بررسی قرار می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا بهتر درک کنید که چگونه کلمات ساخته می‌شوند.

توصیه هایی برای استفاده از کتاب 504

کتاب 504، به صورت خلاصه و کوتاه، 504 واژه مهم و کلیدی را به شما آموزش می‌دهد؛ به عبارتی، این کتاب با رویکردی کاربردی، تاکید بر تکرار منظم و ترکیب کلمات زبان انگلیسی دارد.

یکی از روش‌های معروف برای استفاده از کتاب 504 لغت ضروری، شیوه‌ی «لایتنر» است. این روش باعث می‌شود لغات بهتر به خاطر سپرده و در ذهن حک شوند.

همچنین، برای تقویت یادگیری واژگان، بهتر است با ریشه‌های کلمات آشنا شوید و بتوانید پسوندها و پیشوندها را از آن استخراج کنید. با این کار، می‌توانید به راحتی معانی لغات جدید را حدس بزنید و حتی آنها را دسته‌بندی نمایید.

حفظ کردن لغات با کمک مترادف‌ها و متضادها نیز یک روش بسیار مهم در یادگیری است. وقتی یک لغت جدید را همراه با متضاد یا مترادف آن به خاطر می‌سپارید، دایره لغات شما گسترش پیدا می‌کند و یادآوری آن لغت، آسان‌تر می‌شود.

فایل pdf کتاب 504 واژه

یک توصیه‌ی کتابانه‌ای:

 جمله‌سازی را جدی بگیرید! با وجود تمام روش‌هایی که در مطالب فوق، ذکر شد، همچنان جمله‌سازی با کلمات جدید، بهترین و موثرترین روش به یاد سپردن معنای آنهاست.

نقاط ضعف کتاب 504 لغت

هیچ محصول آموزشی‌ای وجود ندارد که نقطه ضعف نداشته باشد؛ کتاب 504 واژه‌ی ضروری نیز از این مسئله مستثنا نیست. در ادامه به بررسی برخی از کاستی‌های این کتاب می‌پردازیم.

نخستین نقطه ضعف این کتاب این است که بخش عمده‌ی تمرکز خود را بر روی آموزش واژه‌های جدید انگلیسی قرار داده است و به اندازه کافی به نحوه استفاده از این واژه‌ها توجه نکرده است.

عدم سطح‌بندی نقص دوم این کتاب است. کتاب 504 هیچ سطح‌بندی مشخصی برای دروس و واژه‌های خود ندارد. چنین موضوعی باعث می‌شود که استفاده از این کتاب، برای افراد با سطوح مختلف زبانی، مشکل باشد. افراد مبتدی ممکن است با واژه‌های پیشرفته مواجه شوند و افراد پیشرفته ممکن است احساس کنند کتاب برایشان آسان است و نیازی به آن ندارند؛

اما به طور کلی می‌توان گفت، افرادی که در سطح «پیش متوسط» و «متوسط» قرار دارند، استفاده‌ی مفیدتری از این کتاب خواهند داشت.

از دیگر نقاط ضعف این کتاب می‌توان به نقص در ساختار آن اشاره نمود. درس‌های این کتاب در ساختاری چندان منظم و منسجم طراحی نشده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که یادگیری لغات با این کتاب، کمی پراکنده و پیچیده شود. بسیاری از واژه‌های ارائه شده در کتاب نیز با یکدیگر ارتباطی ندارند و این ممکن است یادگیری را دشوار کند. به عبارت دیگر، ترتیب و نحوه ارائه واژه‌ها به گونه‌ای است که انسجام کاملی بین آن‌ها ایجاد نشده است.

نقد دیگری که بر کتاب 504 وارد است، تعداد بالای کلمات رسمی است. یعنی بسیاری از اصطلاحات ارائه شده در کتاب، بسیار مودبانه هستند و ممکن است در زندگی روزمره و مکالمات غیررسمی کاربردی نبوده و استفاده از آنها چندان میسر نباشد.

عدم توضیح واژه‌هایی که چندین معنی دارند نیز از مشکلات دیگر این کتاب است. چنین مطلبی ممکن است باعث ابهام در درک معنی واژه‌ها گردد.

و در نهایت به شما توصیه می‌کنیم که تا حد امکان از این کتاب به صورت خودخوان استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است در قسمت‌های تلفظ و تمرین مهارت Listening  دچار مشکل شوید؛ چون این کتاب به طور کامل در این زمینه‌ها به شما کمک نمی‌کند؛ اما اگر این کتاب را در کلاس های زبان به‌کار می‌برید، مشکلی از این حیث نخواهید داشت.

یک توصیه‌ی کتابانه‌ای دیگر:

لغاتی که در کتاب 504 آموزش داده می‌شوند، بسیار مفید و کاربردی هستند؛ اما اگر قصد شرکت در آزمون‌هایی مثل تافل یا آیلتس را دارید، این کتاب منبع جامع و مناسبی برای شما نیست و باید از کتاب‌های کامل‌تری، جهت گذراندن آزمون‌های بین‌المللی، بهره بجویید.

سخن نهایی

امیدواریم که مقاله وبسایت کتابانه، سوالات شما را درباره محتوا 504 پاسخ داده باشد. چنانچه پس از دانلود فایل های پی دی اف بالا، همچنان نیاز به خرید کتاب 504 داشتید، باید بدانید که فروشگاه کتابانه، کتاب‌های آموزش زبان را با تخفیفات بسیار قابل توجه و بالا به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم. (+)

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت