نقد و بررسی فیزیک ریاضی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)

انتخاب کتاب کمک آموزشی برای درس فیزیک دغدغه بسیاری از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری است زیرا انتخاب یک منبع جامع و استاندارد در یادگیری و موفقیت آنان نقش بسزایی دارد.

برای یادگیری و تفهیم مطالب و موضوعات فیزیک، دست به قلم شدن رکن اول است و دانش آموزان می بایستی نمونه سوالات متنوع و استاندارد، بسیاری را برای آن حل کنند.

با حل مسائل درک دانش آموزان از مفاهیم فیزیکی عمیق تر می شود و انگیزه آنان برای مطالعه درس فیزیک نیز بیشتر خواهد شد.

ویژگی‌های کتاب تست فیزیک ریاضی خیلی سبز

برای طراحی سوالات تالیفی از کلیه مفاهیم و مطالب کتاب درسی که امکان طرح سوال وجود داشته، پرسش ارائه گردیده است. همچنین برخی تست ها شبیه سازی شده فعالیت ها و تمرین های کتاب درسی می باشد.

با توجه به تغییرات کتاب درسی و حذف یا اضافه شدن بعضی مباحث، سوالات کنکوری ای که مطابق با کتاب درسی جدید بوده، عینا آورده شده و سوالاتی که در ارتباط با مطالب کتاب های درسی قبل بوده، اما دارای نکته کلیدی و مهمی باشند، با اندکی تغییر آورده شده است.

نقاط قوت کتاب فیزیک ریاضی خیلی سبز

  • درسنامه‌های کامل و مفصل با لحن صمیمی و روان
  • تست‌های استاندارد منطبق با کنکور
  • مرور هر فصل به صورت ترکیبی
  • ارائه تست‌های سری Z

فهرست کتاب‌های فیزیک ریاضی خیلی سبز

کتاب تست فیزیک دهم ریاضی خیلی سبز

تست فیزیک دهم ریاضی خیلی سبز همانطور که از نامش برمی‌آید؛ تأکید و تکیه‌اش بر سؤالات تستی است که بر اساس طبقه‌بندی کتاب درسی از هم تفکیک شده‌اند؛ تست‌های متنوع شناسنامه‌داری که از منابع مختلف، هم‌چون کنکورهای سراسری و دانشگاه آزاد سال‌های گذشته، به علاوه تست‌های تألیفی گروه نویسندگان، گرد هم آورده شده‌اند.

در طراحی و ارائه سؤالات سعی شده است تا تمام مطالب کتاب درسی اعم از تعاریف و مفاهیم، کاربرد فرمول‌ها و روش‌های حل مسئله، پوشش داده شوند.

طبق توصیه مؤلفان در بخش مقدمه کتاب، در صورت کمبود فرصت دانش‌آموز برای پاسخ‌گویی تمام سؤالات، تست‌هایی که با شماره رنگی مشخص شده‌اند؛ بهتراست پاسخ داده شوند زیرا نقش مهمی در یادگیری مخاطب دارند.

در خلال بیان سؤالات، توصیه‌ها و نکات مهمی درون کادرهایی به چشم می‌خورند که جهت بهتر پاسخ‌گویی، توجه به آنها توصیه شده است.

گروهی از تست‌ها نیز با سطح بالاتر و به صورت جداگانه با عنوان «سری Z» پایان‌بخش سؤالات است. درس‌نامه‌های نسبتاً مفصل، بخش بعدی هر فصل را شامل می‌شوند که به تشریح و بررسی مباحث درسی پرداخته‌اند.

نقد و بررسی فیزیک ریاضی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست فیزیک دهم ریاضی خیلی سبز
  • درسنامه مفصل و کامل
  • تست‌های کنکوری و تالیفی
  • پاسخنامه تشریحی

کتاب تست فیزیک یازدهم ریاضی خیلی سبز

در ابتدای هر درس کتاب تست فیزیک یازدهم ریاضی خیلی سبز، درسنامه ای کاربردی و کامل ارائه شده و تمامی نکات تستی و کلیدی را که لازم است دانش آموزان برای حل سوالات بدانند، از سطح مبتدی آموزش می دهد و برای درک بیشتر مفاهیم آن، مثال های متعددی به همراه پرسش های حل شده، درنظر گرفته است.

برای پاسخ سوالات، تمامی مراحل حل، مرحله به مرحله، تشریح شده تا دانش آموزان نحوه بکارگیری اطلاعات خود را برای حل سوالات فراگیرند.

سپس، در پایان هر درسنامه شماره سوالات مربوط به آن مبحث مشخص گردیده و دانش آموزان با پاسخگویی به آنها می توانند ارزیابی از معلومات خود داشته باشند و متوجه شوند چه مقدار در فراگیری مطالب موفق بوده اند.

در میان پرسش های چهارگزینه ای تالیفی، تست های کنکور سراسری سال های اخیر، مرتبط با آن موضوع، آورده شده است و دانش آموزان با مطالعه و تمرین آنها با نحوه طراحی و سطح سوالات کنکور آشنا می شوند.

نقد و بررسی فیزیک ریاضی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست فیزیک یازدهم ریاضی خیلی سبز
  • ارائه مثال‌های پر تعداد کنکور
  • ارائه تست‌های قدیمی کنکور سراسری
  • رنگی کردن تست‌های واجب
  • آزمون‌های جمع‌بندی پایان هر فصل

کتاب تست فیزیک دوازدهم ریاضی خیلی سبز

در بخش اول کتاب که شامل تست‌هاست، هر یک از فصل‌ها به بخش‌هایی تقسیم شده‌اند و تست‌های متنوع مرتبط با موضوعات که شامل تست‌های تألیفی و سؤالاتی برگرفته از کنکورهای سال‌های گذشته‌اند را در خود جای داده‌اند.

تعداد سؤالات قابل توجه بوده و می‌توان به پوشش دهی تمام مباحث ریز و درشت کتاب درسی امیدوار بود.

برخی تست‌ها با شماره‌های رنگی متمایزاند که گویای اولویت و اهمیت داشتن آنهاست و حتماً بایستی پاسخ داده شوند.

بخشی با عنوان «مطالعه نیمه آزاد» در کتاب وجود دارد که مباحث مرتبطی با درس‌ها دارند که در کتاب درسی عنوان نشده‌اند.

مؤلفان با گنجاندن پرسش‌ها و درس‌نامه‌های چنین مباحثی، ضمن فراهم نمودن زمینه مطالعه عمیق‌تر، راه استنباط مطالبی فراتر از کتاب درسی را باز نموده‌اند و پرداختن به این قسمت‌ها را منوط به نظر دبیر مربوطه اعلام نموده‌اند.

نقد و بررسی فیزیک ریاضی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست فیزیک دوازدهم ریاضی خیلی سبز
  • چیدمان تست‌ها با شیب آسان به دشوار
  • پوشش تست‌های سطح بالا با سقف استاندارد کنکور
  • درسنامه‌های آموزنده و مفهومی
  • پاسخ‌های کاملا تشریحی

کتاب تست فیزیک پایه ریاضی خیلی سبز

کتاب تست فیزیک پایه ریاضی خیلی سبزشامل مجموعه‌ای از مسائل در قالب پرسش های چهارگزینه ای می باشد و طوری طراحی شده اند که انواع مسائلی را که ممکن است راجع به مباحث فیزیک دهم و یازدهم طرح شود، دربرمی گیرد.

پرسش های کتاب در دو دسته تقسیم بندی می شوند. دسته اول مربوط به پرسش های آدرس دار می باشد که دربردارنده ی سوالات کنکورهای سراسری شانزده سال اخیر و تست های شبیه سازی شده تمرین ها و مثال های کتاب درسی می باشد.

دسته دوم سوالات تست های تالیفی هستند. پرسش ها بر اساس سطح دشواری طبقه بندی شده اند به گونه ای که حل هر سوال دانش آموزان را برای پاسخگویی به سوال بعدی آماده می کند.تعدادی از سوالات مهم و کلیدی هر فصل که دارای نکات طلایی و کنکوری می باشد با شماره های رنگی مشخص گردیده و حل آنها برای دانش آموزان اجباری است.

نقد و بررسی فیزیک ریاضی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب فیزیک پایه ریاضی خیلی سبز
  • نشان‌دار کردن تست‌های تیپ برای مرور و جمع‌بندی
  • آزمون‌های مبحثی و جامع برای سنجش تسلط
  • ارائه بیش از 3000 تست تالیفی و کنکوری

کتاب تست فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز

کتاب شامل پانزده فصل می باشد و هر فصل به منظور یادگیری بهتر و مطالعه آسان تر، چندین درس را دربرمی گیرد.

در ابتدای هر درس، درسنامه ای جامع و مفهومی آورده شده که تمامی مفاهیم و مطالب کتاب درسی را به انضمام نکات تکمیلی و تستی، به بیانی ساده و گویا به صورت طبقه بندی شده آموزش می دهد.

در میان توضیحات درسنامه جهت تفهیم و درک بهتر مباحث توضیح داده شده، تست های متعددی به همراه پاسخ گنجانده شده و دانش آموزان با حل آنها ضمن تثبیت و تکمیل آموخته های شان می توانند نحوه بکارگیری اطلاعات شان برای حل سوالات را بیاموزند.

سپس، بانک کاملی از پرسش های چهارگزینه ای برای هر درس درنظر گرفته شده است که ترکیبی از سوالات تالیفی و منتخب پرسش های کنکورهای سراسری سال های گذشته می باشد.

نقد و بررسی فیزیک ریاضی خیلی سبز (دهم، یازدهم، دوازدهم و جامع)
ویژگی‌های کتاب تست فیزیک جامع ریاضی خیلی سبز
  • ارائه تمام نکات و ایده‌های رایج تستی
  • درسنامه‌های جامع و کنکوری
  • ارائه بیش از 2900 تست کنکوری و تالیفی

راهنمای خرید کتاب فیزیک ریاضی خیلی سبز

با مراجعه به سایت کتابانه با بررسی دقیق‌تر هر محصول و اطلاع از قیمت و تخفیف هر کدام می‌توانید اقدام به خریداری کتاب مورد نیاز خود کنید.

در این مطلب سعی کردیم تا کتاب‌های فیزیک ریاضی خیلی سبز که جز قویترین کتاب‌های فیزیک ریاضی کنکور می‌باشد را بررسی کنیم.

خوشحال می‌شویم نظرات شما را نیز همراه خود داشته باشیم.

مقالات پیشنهادی کتابانه:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت