دانلود کتاب 4000 Essential English Words

دانلود کتاب 4000 essential english words

مجموعه کتاب 4000 واژه یک مجموعه ۶ جلدی است که لغات رایج و پرکاربرد در مکالمات روزمره زبان انگلیسی را آموزش می‌دهد؛ استفاده از این کتاب‌ها نمره شما در آزمون‌های آیلتس یا تافل را به‌شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد.

فایل PDF این مجموعه در قسمت زیر برای شما قرار داده شده تا در صورت تمایل، آنها را دانلود نمایید.

دانلود کتاب 4000 واژه ضروری 1

دانلود کتاب 4000 واژه ضروری 2

دانلود کتاب 4000 واژه ضروری انگلیسی 3

دانلود کتاب 4000 essential english words

دانلود کتاب 4000 واژه ضروری انگلیسی 5

دانلود کتاب 4000 واژه ضروری 6

برای آشنایی بیشتر با مجموعه کتاب های 4000essential english words ادامه این مقاله را از دست ندهید.

معرفی کتاب 4000 essential english words

این مجموعه کتاب با سال‌ها تجربه، تلاش و تحقیقات مدرسین مجرب در زمینه آموزش زبان، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای تقویت دایره واژگان تبدیل شده است.

با استفاده از این مجموعه، شما می‌توانید به راحتی لغات اساسی و کاربردی را یاد بگیرید که در مکالمات روزمره‌تان بسیار مفید واقع می‌شوند. این کتاب‌ها با روش‌های آموزشی کارآمد و مثال‌های متنوع به شما کمک می‌کنند تا لغات را به خاطر بسپارید و به‌راحتی در موقعیت‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنید.

ویژگی های کتاب 4000 واژه ضروری انگلیسی

کتاب 4000 واژه ضروری با ویژگی‌های خاصی طراحی شده است که به طور خلاصه در زیر تشریح شده‌اند:

  • ساختار درس‌ها: هر درس کتاب شامل شش صفحه است. دو صفحه ابتدایی هر درس شامل ۲۰ واژه‌ی جدید است. این واژه‌ها همراه با تلفظ آن‌ها بر اساس الفبای فونتیک ارائه می‌شوند.
  • توضیح معانی واژه‌ها: هر واژه در درس با دو جمله توضیح داده می‌شود. جمله‌ی اول معنای کلمه را برای خواننده توضیح می‌دهد و جمله‌ی دوم با ارائه‌ی مثالی، از کاربرد آن واژه، همراه با یک عکس کوچک، توضیحات کامل‌تری را بیان می‌کند.
  • تمرینات متنوع و کارا: این تمرینات متنوعی که در این کتاب‌ها وجود دارند، سبب یادگیری و ایجاد درک بهتری از معانی و کاربرد واژگان می‌شوند. همچنین، زبان‌آموز حدودا سه یا چهار بار دیگر آن کلمه را در کتاب می‌بیند که باعث ثبت شدن آن کلمه در حافظه‌ی بلندمدتش می‌شود.
دانلود کتاب 4000 واژه ضروری انگلیسی

سطح بندی کتاب های 4000 essential english words

واژگان این کتاب‌ها از لغات پرکاربرد و رایج انگلیسی تشکیل شده‌اند، که با توجه به اهمیت و پراستفاده بودن آنها در زبان انگلیسی، به عنوان «واژه‌های ضروری» شناخته می‌شوند.

مجموعه کتاب 4000 essential english words شامل شش جلد با سطوح گوناگون است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  • کتاب 1 و 2 برای سطح المنتری
  • کتاب 3 و 4 برای سطح اینترمدیت
  • کتاب 5 و 6 برای سطح ادونس

ساختار و روش آموزشی کتاب 4000 واژه ضروری زبان انگلیسی

هر جلد این مجموعه شامل ۳۰ درس است و در هر درس حدود ۲۰ واژه جدید، (مجموعاً حدود 600 کلمه) را به همراه مثال‌های کاربردی آموزش می‌دهد.

روش آموزش لغات در این کتاب‌ها به شکلی است که ابتدا واژه‌ی جدید آورده می‌شود و سپس برای تثبیت آن واژه، مثالی بیان می‌شود که از همان واژه استفاده می‌کند.

این روش به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا واژگان را بهتر درک کرده و آن را با سرعت بیشتری، در مواقع نیاز به یاد بیاورند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این مجموعه، استفاده از تصاویر کوچک برای هر واژه است. این تصاویر که مرتبط با واژه‌ها هستند، به زبان‌آموزان کمک می‌کند تا واژگان را در حافظه بصری خود ثبت کنند.

در پایان هر درس، یک متن به عنوان درک مطلب با استفاده از واژگان جدید آموزش داده شده ارائه می‌شود که مطالعه و معنی کردن آن توسط زبان‌آموزان، به یادگیری شیوه استفاده از لغات در جمله، کمک شایانی خواهد کرد.

فایل پی دی اف کتاب 4000 essential english words

ساختار تمارین در کتاب 4000 essential english words

حالا به طور مفصل‌تر به بررسی انواع تمرین در کتاب4000 essential english words می‌پردازیم:

  1. پیدا کردن گزینه صحیح: در این نوع تمرین، به زبان‌آموز 10 سوال ارائه می‌شود که شامل جملات ناقص هستند. هر جمله دارای یک جای خالی است که با یکی از چهار گزینه داده شده تکمیل می‌شود. زبان‌آموز باید با توجه به مفهوم جمله و کلمات موجود، بهترین گزینه را انتخاب کند تا جمله به طور صحیح تکمیل شود.
  2. کلمات مشابه: در این نوع تمرین، ۵ یا ۱۰ سوال وجود دارد و هر سوال شامل یک کلمه مشخص شده است. زبان‌آموز باید مشابه‌ترین لغت، با لغت موجود در سوال را از بین گزینه‌ها انتخاب کند. این تمرین کمک می‌کند تا زبان‌آموزان کلمات مرتبط با یکدیگر را بشناسند.
  3. کلمات متضاد: این تمرین نیز، مشابه تمرین قبل، ۵ یا ۱۰ سوال دارد و هر سوال حاوی یک کلمه مشخص شده است. اما این بار زبان‌آموز باید متضاد کلمه موجود در سوال را از بین چهار گزینه بیابد.
  4. True or False: چند جمله‌ی متنوع در این تمرین، به زبان‌آموز، ارائه می‌شود؛ در هر جمله یک کلمه به صورت «ایتالیک» آورده شده و زبان‌آموز باید با خواندن جمله، تشخیص دهد که آیا این لغت به شکل صحیح در این جمله استفاده شده است یا خیر.
  5. جای خالی را پر کنید: در این تمرین، ابتدا لیستی از کلمات به زبان‌آموز ارائه می‌شود و در ادامه جملاتی نوشته شده است که به اندازه یک کلمه، ناقص هستند. زبان‌آموز باید با استفاده از لیست کلمات موجود، جملات را طوری کامل کند که از نظر معنایی و گرامری صحیح باشند.
  6. مترادف نویسی: ۱۰ جمله در این قسمت وجود دارد که در هر کدام زیر یک کلمه یا یک عبارت خط کشیده شده است. زبان‌آموز باید مترادف کلمه یا عبارت مورد نظر را با استفاده از کلمات جدیدی که در همان درس یاد گرفته بنویسد.
  7. Reading: در صفحه‌ی پنجم هر درس، یک داستان به زبان‌آموزان ارائه می‌شود که حاوی واژگان جدید آن درس است. این واژگان در متن به صورت پررنگ آورده شده‌اند. پس از مطالعه و تسلط به مفهوم این متن، زبان‌آموزان باید دو نوع تمرین را حل کنند:
  8. بخش اول (درست و غلط): در این قسمت، جملاتی وجود دارد که ابتدا باید درست یا غلط بودن آن‌ها را بر اساس متن تشخیص دهید و سپس اگر جمله‌ای غلط بود، صحیح آن را با توجه به متن بنویسید.
  9. بخش دوم (پاسخ دادن به سؤالات): این بخش دقیقاً میزان یادگیری و درک زبان‌آموزان را با پرسیدن سوال‌هایی راجع به متن آزمون قرار می‌دهد. اگر با دقت متن را خوانده باشید، به راحتی می‌توانید این سوالات را پاسخ دهید.
فایل PDF کتاب 4000 لغت ضروری

یک توصیه‌ی کتابانه‌ای:

بهتر است پس از انجام هر تمرین، سری هم به پاسخنامه‌ی انتهای کتاب بزنید تا مطمئن شوید که پاسخ‌های شما درست است.

محتوای کتاب های Essential English words

محتوای هر جلد به شرح زیر است:

کتاب 4000 Essential English words 1:

دروس کتاب 4000Essential English words (1)، مرتبط با موضوعات کلیدی مختلفی است که در زندگی روزمره به آنها نیاز داریم. در واقع واژه‌هایی در مورد ارتباطات روزمره، اصطلاحات خانوادگی، کلماتی برای گفتگو درباره توانایی‌ها و مهارت‌های شخصی، لغات مربوط به رویدادها و مناسبت‌ها و همچنین واژه‌ها و عباراتی در حوزه تغذیه، در کتاب 4000 Essential English words 1 آموزش داده می‌شود.

کتاب 4000 Essential English words 2 :

در کتاب 4000Essential English words (2)، کلمات مرتبط با محیط‌‌های تحصیلی مثل مدرسه و دانشگاه، انواع شغل‌ها و حرفه‌ها، واژه‌ها و عبارات مرتبط با طبیعت و محیط زیست، لغات مرتبط با رویدادهای اجتماعی و مناسبت‌ها، و همچنین کلمات و عبارات مرتبط با حوادث و وقایع غیرمنتظره آموخته می‌شود.

کتاب 4000 Essential English words 3:

عبارات مرتبط با تکنولوژی و تجهیزات الکترونیکی، کلمات و اصطلاحات مرتبط با حوزه بازاریابی و تبلیغات، سفر و گردشگری، لغاتی در حوزه‌ی ورزش و تناسب اندام و موضوعات این چنینی، در کتاب 4000Essential English words 3 تدریس می‌شود.

کتاب 4000 Essential English words 4:

در کتاب 4000Essential English words 4 به عنوان جلد چهارم از این مجموعه، واژه‌ها و عباراتی را درباره علوم شیمی، مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری، اصطلاحاتی در رابطه با نجوم، فضا و صور فلکی، بیماری‌های عفونی و بیمارستان و همچنین ابزارهای هنری و صنایع دستی یاد می‌گیریم.

کتاب 4000 Essential English words 5:

درس‌های کتاب 4000Essential English words 5 شامل واژه‌ها و عبارات اساسی مرتبط با موضوعاتی مانند پزشکی، روابط عمومی، استخدام، مدیریت، و فرهنگ مردم جهان است.

کتاب 4000 Essential English words 6:

واژگان کتاب 4000Essential English words 6 به عنوان جلد آخر این مجموعه، به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا در زمینه‌های مختلفی مانند بحث‌های علم، تجارت، حقوق، سفر و فعالیت‌های روزمره به خوبی ارتباط برقرار کنند.

دانلود رایگان کتاب 4000 Essential English words

سخن پایانی

امیدواریم که مقاله وبسایت کتابانه، سوالات شما را درباره محتوا و دروس کتاب های 4000 Essential English words پاسخ داده باشد. چنانچه پس از دانلود فایل های پی دی اف بالا، همچنان نیاز به خرید کتاب 4000 Essential English words داشتید، باید بدانید که فروشگاه کتابانه، کتاب‌های آموزش زبان را با تخفیفات بسیار قابل توجه و بالا به شما عزیزان ارائه خواهد کرد.

همچنین به یاد داشته باشید که ما همواره منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما در رابطه با مقالات کتابانه هستیم. (+)

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی سایت